آتلیه عروس و فیلمبرداری عروسی

آتلیه عروس و فیلمبرداری عروسی

آتلیه عروس و فیلمبرداری عروسی

آتلیه عروس و فیلمبرداری عروسی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان : شناخت مدل های حافظه داخلی و ریکاوری اطلاعات هارد 

این مقاله در ارتباط با آشنایی با ای سی یو ECU و آموزش نحوه تعمیر و راه اندازی ای سی یو ECU می باشد.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینهمدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاهپرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.

خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :

• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.

• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.

• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.

• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.

• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.

• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.

 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP

برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنیدAdd a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره.

Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود

در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،

• Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده

• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید

در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم .

در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم

را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود.

در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.

و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی 

  • امیر امیر

عنوان: نکاتی برای بدست اوردن اقامت ماندگار افراد دارای ویزای تحصیلی اروپا

این مقاله در مورد مهاجرت به اروپا می باشد.

 مهاجرت به اروپا,اقامت اروپا,تحصیل در اروپاآیا شما علاقمند تحصیل رایگان در اروپا هستید و در انتخاب کشور مناسب مردد شده‌اید؟ پس با ما همراه باشید، ما با قرار دادن اطلاعات مورد نیاز شما را کمک می‌کنیم تا به این مقصد نزدیک‌تر شوید. در حال حاضر تعداد اندکی از کشورها تحصیل رایگان یا تقریبا رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. اهم این کشورها عبارتند از فنلاند، نروژ، فرانسه، آلمان و اتریش. ما برآنیم تا با مقایسه جامع مابین این کشورها شما را از مزیت تحصیل رایگان در اروپا بهرمند سازیم.

 هر دو جز کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی هستند و از لحاظ رایگان بودن تحصیل و سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی و بالا بودن درآمد در شرایط مشابه قرار دارند. تفاوت‌های ظریفی مابین این دو کشور وجود دارد و هریک  از این‌ها فی‌نفسه می‌تواند برای مهاجرت به این دو کشور نقطهٔ ضعف محسوب شود. به عنوان مثال هزینه‌های زندگی در نروژ ( نسبت به بهای متوسط زندگی در داخل اروپا) بسیار بالاست و اسلو پایتخت این کشور، گران‌ترین شهر دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی شناخته شد. تحصیل در  در نروژ در مقطع لیسانس ودر فنلاند به زبان بومی این کشورهاست و از مقطع فوق لیسانس است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای فرد مهاجر وجود دارد. هم‌چنین دانشگاه‌های نروژ سالی یک‌بار پذیرش می‌گیرند و متقاضیان تحصیل و مهاجرت به نروژ فقط می‌توانند در این بازهٔ زمانی اقدام نمایند. اگر فرد متأهل باشد و قصد تحصیل رایگان در نروژ را داشته باشد در ابتدای امر نمی‌تواند همسر وفرزند خود را به عنوان همراه وارد این کشور نماید. فرد در صورتی می‌تواند تقاضای الحاق همسر و فرزند خود را از دولت نروژ درخواست نماید که با ارائه مدارکی تمکن مالی لازم را در یک سال قبل اثبات نماید. هم‌چنین سال آینده هم از تمکن مالی لازم برخوردار خواهد بود.

در فنلاند نیز، حق تحصیل رایگان وجود دارد اما فرد برای ورود به برخی رشته‌ها در مقطع تحصیلی مدنظر خود می‌بایست در آزمون ورودی که در دانشگاه برگزار می‌گردد شرکت نماید و در صورت قبولی در آزمون، دانشگاه برای متقاضی تحصیل در فنلاند، پذیرش رسمی می‌فرستد. هم‌چنین ادامهٔ تحصیل در برخی رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان غیراروپایی مشمول پرداخت شهریه است. اخذ ویزای همراه در فنلاند کاملاً بستگی به نظر آفیسر ویزا دارد.

آب و هوای سرد و برخورداری از نور آفتاب فقط برای ساعات اندکی در روز می‌تواند چالش دیگری برای مهاجرت به فنلاند می باشد. در مناطق شمالی نروژ معمولاً شش ماه شب است و شش ماه روز و ۹ ماه از سال، بارش مداوم برف و باران است. اثبات شده‌است که همین عوامل جوی، تأثیر منفی بر خلق و خو می‌گذارد و یکی از عوامل تشدید دلتنگی، ضعف اعصاب، حس غم و افسردگی است.

فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه رایگان است و اگر فرد متأهل است، ویزای همراه به او تعلق می‌گیرد و هم‌زمان می‌تواند همراه همسر و فرزند خود به این کشور مهاجرت نماید. هزینهٔ زندگی در فرانسه با نروژ و فنلاند چندان متفاوت نیست اما تحصیل فرانسه با چند اشکال محوری روبه‌رو است. از جمله این‌که تحصیل در فرانسه فقط به زبان فرانسوی امکان پذیر است و دانشجو می‌باست در ابتدا مدارک زبان فرانسوی مورد نیاز را اخذ نماید و سپس برای پذیرش دانشگاه اقدام نماید. فرد هر چند سال هم که در این کشور درس بخواند، از حق اقامت و کار در این کشور برخوردار نمی‌گردد.

آلمان و اتریش

مهاجرت به آلمان,تحصیل در اتریش,تحصیل در آلمانآلمان کشوری پیشرفته  است با سطح رفاه و نظم بالا که قلب اقتصادی اروپا را در دست دارد. تحصیل درآلمان رایگان است اما در بعضی از ایالت‌های آن به دستور دادگاه اساسی آلمان هزینه‌ای قریب به ۶۷۰ یورو از دانشجویان غیراروپایی دریافت می‌شود. تحصیل در آلمان نسبت به نروژ، فنلاند و فرانسه مزیت‌های فراوانی دارد. از جمله این‌که دانشگاه‌های انگلیسی زبان در آلمان وجود دارد و فرد می‌تواند با مدرک انگلیسی از دانشگاه‌های آن فارغ‌التحصیل شود. از نکات مثبت این کشور می‌توان به آب و هوای بهتر و رنکینگ دانشگاه‌های بالاتر و این که هزینهٔ زندگی در آلمان کم‌ترمی باشد نسبت به کشورهای مذکور اشاره نمود. شرایط پیدا کردن کار در آلمان فراهم‌تر است چه این‌که می‌تواند یک سال بعد از تحصیل‌اش در این کشور بماند و به دنبال یافتن کار باشد. هم‌چنین فردی که در آلمان تحصیل می‌کند و زبان آلمانی را فرا می‌گیرد،  برای کار یا ادامه تحصیل انتخاب‌های بیشتری دارد وبه پنج یا شش کشور آلمانی زبان می‌تواند مهاجرت نماید در حالی‌که یادگیری زبان‌های نروژی، فنلادی و فرانسوی کارایی چندانی ندارد و نهایت در یک یا دو کشور کاربرد خود را نشان می‌دهد.

 یکی از بزرگ‌ترین معایب کشور آلمان این است که دانشجو می‌بایست گواهی تمکن مالی را خود را به همراه مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش به دانشگاه ارسال نماید. با وجود تحریم‌های بین‌المللی، واریز پول به حساب بانکی فرد در آلمان جهت نشان دادن تمکن مالی کار بسیار سختی است.  مبلغ مورد نظر در حساب فرد بلوکه می‌شود و فرد فقط می‌تواند ماهیانه تا سقف ۶۷۰ یورو از آن برداشت نماید. در کشورهای حوزهٔ اسکاندیناوی قانون مسدود کردن پول در حساب فرد وجود ندارد.

اتریش، کشور همسایه آلمان تمام شرایط این کشور را در خود جای داده‌است چه بسا با مقایسه زیر در می‌یابیم که شرایط بهتری را حتی  نسبت به آلمان داراست. تحصیل در اتریش تقریباً رایگان است به این معنا که هزینه تحصیل فرد تقریباً پنج تا شش میلیون درسال است. این کشور از لحاظ امنیت و سطح رفاه اجتماعی در مقام ۱۸ دنیا قرار دارد. زبان هر دو کشور آلمانی است. منتهی فردی که متقاضی تحصیل در آلمان است باید قبل از ورود به این کشور مدرک زبان آلمانی خود را کامل نماید در حالیکه در اتریش فرد جهت اخذ پذیرش نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد. این امر نکته مثبت و وجه ممیزهٔ اصلی کشور اتریش نسبت به آلمان است. فرد می‌تواند به جای یادگیری زبان آلمانی در ایران و در یک فضای غیرآلمانی ‌زبان، در خاک اتریش مدرک زبان آلمانی‌اش را ظرف دو سال کامل نماید. امکان تحصیل دراتریش در رشته‌های انگلیسی زبان هم  برای فرد وجود دارد. در کشور آلمان باید فرد متقاضی مدرک زبان آیلتس اش را پیشاپیش ارائه دهد اما برای مهاجرت به اتریش و تحصیل در این کشور نیازی به این امر نیست و امکان یادگیری زبان انگلیسی در محیط را دارد.

از منظر هزینه‌ زندگی در اتریش و آب و هوا مابین اتریش و آلمانی تفاوتی نیست لازم به ذکر است برخوردهای نژادپرستانه و ناسیونالیستی در آلمان نسبت به وین محسوس‌تر است و تعدادی از دانشجویان اظهار داشته‌اند که در آلمان رفتارهای دلسردکننده بیشتری را شاهد بوده‌اند (البته این نظر کسانی است که ما از آن‌ها نظرسنجی کرده‌ایم). برای مهاجرت به اتریش فرد بایست جهت ارائه تمکن مالی خود را سه ماه قبل از سفارت در حساب شخصی خود در ایران مبلغ مورد نیاز را بگذارد. هم‌چنین بعد از اتمام تحصبل فرد تا یک سال مهلت دارد کار پیدا نموده و اقامت خود را ازین طریق دائم نماید.

با مقایسه دو کشور آلمان و اتریش درمی‌یابیم که با توجه به عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی، عدم نیاز به افتتاح حساب در خاک اتریش جهت نشان دادن تمکن مالی، شروع ترم تحصیلی دو بار در سال، امکان اخذ پذیرش راحت‌تر و شانس ویزای بالاتر، اتریش از شرایط مناسب‌تری نسبت به آلمان و خصوصاً سایر کشورهایی که تحصیل در آن‌ها رایگان است، برخوردار است.

شایان توجه است اگر واقعاً قصد مهاجرت و برخورداری از مزیت تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اروپا را  دارید هر چه سریع‌تر اقدام نمایید چراکه با ورود قوانین جدید امکان شهریه دار شدن دانشگاه‌های رایگان برای دانشجویان غیراروپایی بالاست. نمونه بارز این امر تحصیل سوئد بود که تا ۲۰۱۱ به صورت رایگان اقدام به اخذ پذیرش می‌نمود اما با ورود قوانین جدید هم‌اکنون تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان غیر اروپایی مشمول پرداخت شهریه بسیار بالایی است.

یکی از راه های اقامت اروپا ادامه تحصیل در اروپا می باشد.

مهاجرت به اروپا  , مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به کانادا

  • امیر امیر

عنوان: اخذ اقامت هلند , شرایط گرفتن اقامت و ویزای هلند

این مقاله درباره ی مهاجرت به هلند می باشد.

کشور سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا و دارای رشد اقتصادی بسیاربالایی است. بعد جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری بخود گرفت. درآمد خالص ملی کشور بالا رفت, شکوفائی رشد اقتصادی بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسباتاً کوچک صنعتی، وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالائی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است.

سوئد از سال 1995 در اتحادیه اروپا که در آن اکنون 25 کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سیاست خارجی و همکاری نیروهای پلیس را دربرمیگیرد.
تحصیل در سوئد

یکی از راه های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در سوئد می باشد که می تواند منجر به گرفتن اقامت سوئد هم شود. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا با تحصیل در سوئد شروع کنید و از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید.

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد ، بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا، اکثر رشته ها در دانشگاه های سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیلی در سوئد همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به دریافت مدرک کارشناسی می شوید. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد. هزینه دانشگاه های سوئد حدو 80 هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6.5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

   معدل Grade A

   مقاله ISI

   IELTS 7

در برخی رشته ها مانند : رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن   GRE و یا GMAT الزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در سوئد در مقطع دکتری را دارند، باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل : طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر باید شرایط شما را تایید کند و معیارهایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای دریافت بورس تحصیلی اقدام کنید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا دریافت می کند ، می تواند برای همراهان خود نیز، برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت . اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

در خصوص تحصیل در سوئد و مسائل مرتبط با آن معمولا نیاز به اطلاعی وسیع می باشد، از جمله این که کدام شهرها جهت امکانات مناسب تر هستند یا هزینه کدام دانشگاه ها مناسب تر است. در ضمن از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به یاداوری است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کالج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را هم خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد. برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام لازم را به عمل رسانند.
هزینه زندگی در سوئد

با توجه به این که تحصیل در سوئد از سال 2011 به بعد از حالت رایگان خارج شده است ، تحصیل در سوئد سالی 10 تا 12 هزاردلار هزینه دربردارد است و هم چنین هزینه های زندگی شامل مسکن، خوابگاه ، خوراک و…. سالی 8 تا 10 هزار دلار می باشد.

ولی با توجه به اینکه کشور سوئد در دسته کشور هایی می باشد که ازرفاه اجتمایی بالایی برخوردار است ، سالانه افراد بسیاری خواهان مهاجرت به کشور سوئد می باشند. اما افرادی که به همراه تحصیل و یا مستقل از آن موفق به یافتن کار در این کشور می شوند با استفاده از حقوق و مزایای آن کار می توانند حدود نصف یا یک سوم هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

در خصوص ویزای کار یا سرمایه گذاری، لازم به ذکر است که کلا هزینه زندگی یک نفر در سوئد حدود مبلغ گفته شده است اما هزینه زندگی یک خانواده سه یا چهار نفره حداقل مبلغ 1600 تا 1700 دلار می باشد.

شایان ذکر است کشور سوئد از لحاظ رفاه اجتماعی جزء بهترین کشورهای اروپایی است که حتی به کسانی که اقامت دائم در این کشور دارند حقوق بازنشستگی و شرایط مناسب جهت ادامه ی زندگی در سوئد را ارائه می کند.

یکی از راه های مهاجرت به سوئد ادامه تحصیل در سوئد می باشد.

 

  • امیر امیر

عنوان:  شیوه های پناهندگی کانادا برای پراستاران  

مقاله زیر در مورد مهاجرت به کانادا می باشد آن را مطالعه کنید.

اداره مهاجرت کانادا به عنوان یکی از بهترین ادارات مهاجرت دنیا میباشد.این انتخاب به دلیل سیاست باز مهاجر پذیری و ایجاد فرصتهای عالی شغلی و همچنین فراهم کردن زمینه رشد و پیشرفت اقراد می باشد.کانادا در اصل بهترین مقصد برای افرادی است که به دنبال یک زندگی با کیفیت بالاتر و درآمد بیشتر می باشد.اقتصاد این کشور با تلاش فراوان دولتمردان این کشور به سطحی مثبت و مطمئن رسیده است به نحوی که کانادا از نظر اقتصاد در بین 10 کشور مطمئن و با ثبات می باشد.به ده نکته ای که در ادامه اشاره می شود دقت کنید تا متوجه شوید چرا مهاجرت به کانادا به عنوان یک حرکت بزرگ و مثبت برای آینده شما شمرده می شود.

 1.این کشور دارای ثروت های عظیمی از منابع طبیعی و معدنی میباشد که این موضوع باعث رونق اقتصادی در این کشور و دریچه ای برای سرمایه گذاری مستقیم توسط سرمایه گذاران خارجی می باشد.

2.کانادا با اقتصاد مثبت خود زمینه پیشرفت و رشد بسیار عالی را برای تجار و سرمایه گذاران حاضر در این کشور فراهم کرده است.

3.حداقل دستمزد در این کشور تا تاریخ 1 اکتبر سال 2015 , $ 10.50 در ساعت می باشد.کانادا در زمینه مزایا و حقوق برای کارگران در جهان در بین 5 کشور اول می باشد.

4.مسئله ی چندفرهنگی بودن در کانادا بیش از کشورهای اروپایی مقبول واقع شده است.کانادا کشوری است که از اساساً از مهاجرت اروپاییان و ترکیب آنها با بومیان منطقه شکل گرفته است.فرهنگ انگلیسی، فرانسوی و بومیان کانادا سه فرهنگ غالب کانادا هستند که درکنار هم پایدار مانده اند. مهاجرت های گروهی ملیت های دیگر به کانادا در 100 سال گذشته پذیرش مردم این کشور را نسبت به فرهنگ های گوناگون بسیار زیاد کرده است.کانادایی ها، که اغلب آنها خود ریشه ی غیر کانادایی دارند چندفرهنگی بودن را جزیی از فرهنگ و هویت خود می دانند.این درحالی است که در کشورهای اروپایی مهاجرین همواره اقلیت را تشکیل می دهند و اگر نتوانند خود را با فرهنگ کشور مقصد تطبیق دهند همواره اقلیت باقی خواهند ماند.

5.حداقل دستمزد کانادا تا 1 اکتبر ، 2015 $ 10.50 افزایش خواهد یافت. پس از آن یکی از بهترین مزایای حقوق و دستمزد برای کارگران در سراسر جهان با شرایط کاری خوب است.

6.کانادا فرصتهای شغلی زیادی را در این کشور به وسیله یک برنامه بلند مدت فراهم کرده است که این فرصتها برای مهاجرین وتجد شرایط و متخصص نیز وجود دارد.

7.روند اخذ اقامت کانادا از سایر کشورها سریعتر و ساده تر است.هم اکنون اخذ اقامت کانادا از اخذ اقامت بسیاری از کشورها از جمله استرالیا،آمریکا،انگلیس و سایر کشورهای اروپایی راحتتر است.

8.تنوع آب و هوایی که به خاطر گستردگی مساحت این کشور بوجود آمده است باعث ایجاد فرصت های تفریحی گوناگون شده است.کانادا از معدود کشورهایی است که تقریباً در تمامی زمینه های تفریحاتی و گردشگری جذابیتهایی برای ارائه نمودن دارد.از پارکهای تفریحاتی و تماشای وال ها و سواحل زیبا گرفته تا اسکی روی یخ، هاکی و بازدید از بناهای تاریخی در کبک سیتی.

9.هزینه ی تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا نسبتاً پایین است.نظام آموزشی کانادا شهرت جهانی دارد و سالانه دانشجویان بسیاری را از سرتاسر دنیا جذب می کند.در میان کشورهای پیشرفته دنیا، جوانان 18-21 ساله ی کانادایی بالاترین نرخ ثبت نام در دانشگاه را دارند.یکی از دلایل آمار بالای ثبت نام در دانشگاهها ی کانادا هزینه ی پایین دانشگاه های این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته است.شهریه ی دانشگاه های کانادا از شهریه ی دانشگاه های آمریکا ،انگلیس و استرالیا پایین تر است.

10.سیستم خدمات درمانی کانادا منحصر به فرد است.خدمات پزشکی کانادا بدون توجه به میزان درآمدو وضعیت شهروندی در اختیار همگان قرار می گیرد.هزینه ی خدمات درمانی از منبع مالیات تامین می گردد و افراد می توانند هنگام مراجعه به مراکز بدون پرداخت هزینه خدمات پزشکی دریافت نمایند.علاوه بر این افراد می توانند از کمک هزینه های گوناگون دولتی مانند کمک هزینه های فرزندان، سالمندان و انواع بیمه های بیکاری بهره ببرند.

11.به دلیل نزدیکی به کشور آمریکا و مهاجرت بسیاری از کانادایی ها و دانشجویان کانادایی به آمریکا و مساحت جغرافیایی زیاد، نیاز به نیروی کار در کانادا بیشتر از سایر کشورهای مهاجر پذیر وجود دارد و احتمال اشباع شدن بازار کار کانادا در سال های نزدیک بسیار کمتر از سایر کشورهای مهاجرپذیر مانند استرالیامی باشد.این در صورتی است که در سایر کشورهای پیشرفته علت کمبود نیروی کار اغلب فقط کاهش زاد و ولد و افزایش بازنشتگی هاست.

12.نرخ پایین جرم و جنایت در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه ی آمریکای شمالی مانند ایالات متحده ی آمریکا و مکزیک ,کانادا پایین ترین نرخ جرم و جنایت را در این منطقه دارد.کانادا در رابطه با استفاده از اسلحه قوانین بسیار سختی دارد و آمار جرایم مربوط به استفاده از اسلحه در این کشور بسیار پایین است.

13.این کشور همچنین برنامه و مزایای برای دوران بازنشتگی مهاجرین و خانواده های آنان در قوانین خود دارد.امکانات آموزشی و بهداشتی در کانادا در بین بهترین کشورهای جهان سرآمد می باشد.

 

     یکی از راه های اقامت کانادا,ادامه تحصیل در کانادا می باشد.

  • امیر امیر

عنوان: موارد مهم و اساسی که بایدبرای پناهندگی استرالیا بدانید 

این مقاله درباه ی شهرهای استرالیا  می باشد.

کشور استرالیا کشوری توسعه یافته و مدرن است که در جهان به عنوان یکی از پذیرا ترین و متنوع ترین کشورها شناخته می شود.این کشور که در نیم کره جنوبی واقع شده است ششمین کشور پهناور دنیاست و دارای جمعیتی بالغ بر 23 میلیون است.این کشور که تا سال 1901 مستعمره بریتانیا به حساب می آمد دارای مساحت تقریبی ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ می باشد.طبق آخرین آمارهای ارائه شده توسط نهاد های دولتی استرالیا تقریبان نیمی از جمعیت 23 میلیونی این کشور را مهاجران و یا همان افرادی که حارج از خاک استرالیا متولد شده اند تشکیل میدهند.این موضوع باعث تنوع نژادی استرالیا شده است.استرالیا عضو اتحادیه کشورهای همسود و یا مشترک منافع نیز می باشد.در این کشور بیش از 250 زبان مختلف وجود دارد.زبانهایی مانند : ایتالیایی,عربی,فارسی,چینی و ...

 استرالیا علاوه بر شرایط خوب آب و هوایی و طبیعت بکر و زیبا, از شرایط اجتماعی و اقتصادی خوبی نیز بهره می برد.این موضوع یکی از دلایل اصلی وجود متقاضیان زیاد برای مهاجرت به استرالیا میباشد.این نکات مثبت ذکر شده در باره این کشور,دلیلی خوبی است برای حضور استرالیا در رتبه چهارم شادترین کشورهای جهان بعد از نروژ, دانمارک و سوئد.همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت زندگی در استرالیا شده است.استرالیا به عنوان بزرگترین جزیره دنیا نیز شناخته میشود و تنها قاره ای است که به دست یک ملت اداره می شود.در ادامهبرای آشنایی بیشتر شما با استرالیا به معرفی شهر های مختلف آن می پردازیم.

قبل از مهاجرت به استرالیا یا گرفتن اقامت بهتر است کمی با شهرهای استرالیا آشنا شویم.

کانبرا :

شهر کانبرا پایتخت کشور استرالیا میباشد.از نظر آب و هوایی دارای چهار فصل مشخص با تابستان های گرم وخشک و زمستان های سرد و مه آلود است .این شهر با جمعیت 351868 نفر در سال 2009 هشتمین شهر

پر جمعیت استرالیا بوده است.بیشتر مردمان کانبرا تحصیل کرده اند و دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کانبرا از دانشگاه های

معتبر این شهر و همینطور استرالیا هستند.بازارها ومراکز مهم در کانبرا شامل (کانبرا سنتر،بلکونن مال،ودن وست فیلد،هایبپردام

تاگرانونگ،فیش ویک،بازار جیمیسون،مرکز عتیقه جات کانبرا،بازار ایستگاه قدیم اتوبوس و بازار گرمن هاوس ) میباشد.

            
شرایط مهاجرت به استرالای و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

سیدنی:

شهر سیدنی مرکز ایالت نیو ساوت ولزبا مساحت 12144 کیلومتر مربع در ساحل جنوب شرقی استرالیا واقع شده و بزرگترین وپر جمعیت ترین شهر در استرالیا و اقیانوسیه است.اطراف سیدنی هفتاد بندرگاه وساحل

اقیانوسی وجود دارد.در این شهر شش دانشگاه مهم وجود دارد:دانشگاه تکنولوژی سیدنی،دانشگاه نیو ساوت ولز،دانشگاه مککوآری،دانشگاه غرب سیدنی و دانشگاه کاتولیک استرالیا.کتابخانه ایالتی نیو ساوت ولز

قدیمی ترین و بزرگترین کتابخانه عمومی دولتی است.


ورزش:

 ورزش بخش مهمی از فرهنگ مردم سیدنی به شمار می آید مهم ترین ورزش در شهر راگبی است.هم چنین کریکت از ورزش های تابستانی معروف شهر است.استادیوم استرالیا در سال 1999برای میزبانی مسابقات

المپیک تابستانی 2000با گنجایش 110 هزار نفر ساخته شد.

                     
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

اقتصاد:

سیدنی از نظر اقتصادی اهمیت زیادی دارد.سه چهارم فعالیت اقتصادی ایالت نیو ساوت ولز در این شهر صورت میگیرد و بزرگترین مراکز امور مالی کشور در این شهر واقع هستند.صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد

شهر سیدنی و زندگی در استرالیا دارد.شهر سیدنی یکی از بندرگاههای مهم مبادله کالاهای وارداتی و صادراتی است.محصولاتی از قبیلگندم-پشم و گوشت از طریق بنادر سیدنی صادر میشوند.


اماکن دیدنی:

بندرگاه سیدنی یکی از اماکن طبیعی مهم این شهر است که دو بنای معروف هاربر بریج وسالن اپرا را در خود جای داه است. از دیگر بنبهای مهم میتوان به(برج سیدنی-بنای یادبود آنزاک-کلیسای جامع سنت ماری و

مسجد لیکمبا ) اشاره کرد.

ملبورن:

ملبورن در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد.مرکز ایالت ویکتوریا و دومین شهر پر جمعیت استرالیا است.آب و هوای شهر ملبورن اقیانوسی است.ملبورن را شهری چند فرهنگی میدانند.در این شهر حدود 180گویش وزبان

وجود دارد ولی زبان اصلی آن انگلیسی است وپس از آن زبان های چینی،ایتالیایی،یونانی و ویتنامی بیشترین استفاده در این شهر را دارند.این تنوع نژادی باعث شده تا زندگی در استرالیا هر سال متقاضی بیشتری

داشته باشد

تحصیلات:

ملبورن دانشگاه های زیادی دارد که در میان آنها دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش معتبرترند.وجود دنشگاه هایی معتبر در شهر ملبورن باعث شد تا این شهر در ردیف چهارم برترین شهرهای دانشگاهی جهان پس از لندن

بوستون و توکیو قرار بگیرد.

                      
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا

 

حمل ونقل:

سیستم حمل ونقل عمومی شهر ترکیبی از قطار،تراموا،اتوبوس،دوچرخه و تاکسی است.شبکه تراموای ملبورن از وسیع ترین شبکه های تراموا در سطح جهان است.حمل ونقل دریایی یکی از رایج ترین روش های حمل

و نقل در شهر است.بندر شهر ملبورن که بزرگترین بندر استرالیا است یکی از پنج بندر مهم نیمکره ی جنوبی است .در حال حاضر فرودگاه بین المللی ملبورن فرودگاه اصلی شهر است که دومین فرودگاه پر ازدحام

استرالیا بعد از فرودگاه سیدنی است.سیستم حمل و نقل مدرن استرالیا باعث شده تا زندگی در استرالیا سریعتر و با کیفیت تر باشد.

بریزبین:

بریزبین با وسعت 5904 کیلومتر مربع درشرق استرالیا در جنوبی ترین بخش ایالت کوییزلند واقع شده و مرکز این ایالت است.رودخانه بریزبین از مرکز این شهر عبور میکند.اب و هوای این شهر نیمه گرمسیری و مرطوب

است.بریزبین با جمعیت حدود 2004262 سومین شهر بزرگ استرالیاست.

تحصیلات:

در این شهر دانشگاه ها و کالج های زیادی وجود دارد.که از مهمترین آن ها (دانشگاه کوییزلند و دانشگاه گریفیث) است.

اقتصاد:

این شهر یکی از قطب های تجاری استرالیاست وشرکت های الکترونیکی زیادی مثل ال جی-سامسونگ و پاناسونیک برای اینکه توزیع و پخش آن ها در این شهر بهتر باشد با یکدیگر رقابت دارند.بندر بریزبین سومین بندر

مهم استرالیاست.این شهر یکی از مراکز صنعتی مهم استرالیا محسوب میشودو پالایشگاه نفت،کارخانه های فلزکاری،ریل

سازی،دباغی،نساجی،و تولید کاغذ،نوشابه،الوار،تنباکو،کفش و ماشین آلات از مهمتریت صنایع آن هستند.

مراکز خرید:

در این شهر تعداد زیادی مراکز خرید ،سوپرمارکت و فروشگاه وجود دارد که آن را به بهترین شهر خرید در کل کوییزلند تبدیل کرده اند.از جمله مراکز مهم خرید این شهر: (کویین استریت،مرکز خرید مایر،مرکز خرید وینتر

گارن،کوییز پلازا، میدان پست خانه و مرکز خرید ایندوروپیلی میباشد.

                    
شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا  شرایط مهاجرت به استرالیا و زندگی در استرالیا


پرث :

بندر پرث در غرب استرالیا با مساحت 5386کیلومتر مربع مرکز استرالیای غربی است و میان اقیانوس هند ونواحی پست ساحلی دارلینگ در ساحل رودخانه سوان واقع شده است.پرث با جمعیت 1658992نفر چهارمین

شهر پر جمعیت استرالیاست.

تحصیلات:

دانشگاه های مهم شهر پرث:

(دانشگاه استرالیای غربی،دانشگاه مورداک،دانشگاه فنی کرتین،دانشگاه ادیت کوان)

اماکن مذهبی:

(مسجد پرث،کلیسای جامع سنت ماری،کلیسای بزرگ سنت جرج،کلیسای قدیسین و کلیسای وسلی)

جشنواره ها:

شهر پرث هر سال میزبان مسابقات مختلف ورزشی . جشنواره های مختلفی است.از جشنواره های پرث میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

(جشنواره بین المللی هنر،جشنواره فلفل،جشنواره مد پرث،جشنواره بین المللی فیلم پرث،جایزه بزرگ موسیقی استزالیای غربی).

آدلاید:

شهر ساحلی آدلاید در جنوب استرالیا با مساحت 1827 کیلومتر مربع و ارتفاع متوسط پنجاه متر بالاتر از سطح دریا پر جمعیت ترین شهر و مرکز ایالت استرالیای جنوبی است.طبق آمار سال 2010 جمعیت آدلاید

1203873نفر است و پنجمین شهر پر جمعیت استرالیا به شمار می آید.

اقتصاد:

اقتصاد آدلاید در درجه اول به صنایع تولیدی ،تکنولوژی علوم دفاعی،تحقیق و پژوهش،صادرات کالا و خدمات وابسته است.تقریبا نیمی از اتومبیل های تولید شده در استرالیا در کارخانه جنرال موتور هولدن آدلاید ساخته

میشوند.

بزرگترین شرکت نفتی استرالیا سانتوس کار خود را از سال 1954 شروع کرده و درآمد آن در سال 2008در حدود 2762 میلیارد دلار بوده است و دومین شرکت سرمایه گذاری بزرگ استرالیا با نام شرکت سرمایه گذاری

محدود آرگو در این شهر قرار دارد.

مراکز خرید:

وجود فروشگاه ها و مراکز خرید در این شهر آدلاید را به یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای خرید تبدیل کرده است.بعضی از مهمترین این مراکز عبارتند از: مرکز خرید وست فیلد ماریون،مرکز خرید وست فیلد تی تری

پلازا،مرکز خرید راندل مرکز خرید مایر،بازار مرکزی ادلاید،بازار محله چینی ها،مرکز خرید الیزابت.

پارک ها ومناطق آبی:

(باغ گیاه شناسی،پارک گیاه شناسی،پارک ویکتوریا،پارک الدر،باغ های هیمجی آدلاید،باغ وحش آدلاید،پارک ملی بلیر،پارک حفاظت شده موریالتا، تپه های ادلاید ،و جزیره کانگورو ).

گلد کوست:

گلدکوست در جنوب شرقی ایالت کوییزلند در حدود 70 کیلومتری جنوب بریزبین کنار اقیانوس آرام قرار دارد.گلدکوست به علت دارا بودن آب و هوایی مناسب امکانات موج سواری ودیدنی های فراوان یکی از توریستی ترین

شهرهای استرالیاست.

تحصیلات:

گلدکوست دارای سه دانشگاه بزرگ است :دانشگاه ساوترن کراس، دانشگاه باند و دانشگاه گریفیث.

بناهای دیدنی:

ساختمان کیو وان ،برج های چورون رنسانس .

جشنواره ها:

در طی سال جشن ها و جشنواره های گوناگونی در گلدکوست برگزار میشوند که بعضی از آن ها عبارتند از:

(مجیک میلیونز، جشنواره وینترسان، کولانگاتاگلد، پان پاسفیک مسترزگیم).

هوبارت:

بندر هوبارت با مساحت 1357کیلومتر مربع در جزیره تاسمانی در جنوب استرالیا و جنوب شرقی ایالت تاسمانیا در دهانه رود درونت واقع شده و مرکز این ایالت است.

اقتصاد:

هوبارت شهر بندری پر تردد و از بنادر مهم تدارکاتی برای سفرهای تحقیقاتی به قطب جنوب محسوب میشود.صادرات اصلی شهرشامل پشم ، سنگ معدن ،الوار و میوه است.

دیدنی ها :

اماکن مذهبی

(کلیسای بزرگ سنت دیوید ، کلیسای آنجلیکن سنت جورج، کنیسه هوبارت )

موزه ها و اماکن فرهنگی:

(موزه دریایی ،موزه وگالری هنر تاسمانی ، موزه هنر جدید وقدیم)

جشنواره ها:

(جشنواره مردمی سیگنت، جشنواره بادبادک ها، جشنواره قایق های چوبی، جشنواره گل لاله، جشنواره طعم وجشنواره فرینج هوبارت).

داروین:

داروین مرکز ایالت استرالیای شمالی با مساحت 112 کیلومتر مربع در کنار دریای تیمور قرار داردو از سمت شرق به خلیج فرانسیس و از سمت غرب به حاشیه خلیج کالن محدود شده است.حدود نیمی از جمعیت داروین

را مسیحیان تشکیل میدهند.پیروان ادیان دیگر از جمله مسلمانان ،بودایی ها،هندوها و یهودیان نیز در داروین زندگی میکنند.شرایط مهاجرت به استرالیا در همه ایالت ها برابر است و در این مورد با کانادا متفاوت است.


ورزش:

یکی از مسابقات ورزشی مهمی که در این شهر برگزار میشود،مسابقه بین المللی ماشین های خورشیدی در مسیر داروین-آدلاید است که برای اولین بار در سال 1987 برگزار شده است.

پارک ها ومناطق طبیعی:

(پارک ملی کاکادو، پارک ملی لیچ فیلد، پارک ملی نیتمولیک یا کاترین جورج ).

جشنواره ها :

(جشنواره سی بریز، جشنواره داروین، ایزوتوپیا،باس این د گراس).

بالارات:

این شهر در ایالت ویکتوریا و در 105کیلومتری شمال غربی ملبورن قرار دارد و با جمعیتی حدود 94000نفر بیسستمین شهر پر جمعیت استرالیاست.بالارات با لقب هایی مانند شهر طلا و آتن استرالیا به رغم جمعیت اندک

خود در تلریخ و اقتصاد استرالیا جایگاه ویژه ای دارد.

اقتصاد:

بالارات در حال حاضر یکی از مهمترین شهرهای ایالت ویکتوریاست و اقتصاد آن را توریسم معادن طلا و صنایعی مانند شعبه کارخانه تولید شکلات مارس ، کارخانه صنایع غذایی مکین، کارخانه تولید ریل آهن بالارات نورث

ورک شاپز، وچندین کارخانه محلی تولیدات نساجی ، کاشی و محصولات غذایی تشکیل میدهند.

 

یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق گرفتن کار در استرالیا می باشد.

  • امیر امیر

عنوان: فراگیری نحوه نصب و راه اندازی پرینتر اچ پی

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، امروزه یکی از نیازهایی است که افرادی که با کامپیوتر کار میکنند و با چاپگرها آشنایی دارند به آن نیاز پیدا میکنند . همچنین افرادی که در زمینه مدیریت شبکه فعالیت دارند به پرینترهایی HP در سطح سازمان نیاز دارند. میتوان برای پرسنل هایی که به پرینتر احتیاج دارند یک چاپگر اختصاص داد اما بدلیل اینکه تعداد پرینتر زیادی این نیاز را برطرف میکنند ( خصوصا در سازمانهای بزرگ) ، انجام چنین کاری چندان به صرفه نیست. در راستای بهینه سازی چاپگرها و همچنین برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت بهتر آنها ، میتوانیم از یک یا چند دستگاه پرینتر استفاده کنیم و با اشتراک گذاری و مدیریت متمرکز آنها ، بهترین استفاده را از آنان ببریم . انستیتو انفورماتیک پارسه در این مقاله آموزشی به آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP Printer ، همچنین اشتراک گذاری چاپگرها پرداخته است.

خوب ما همیشه وقتی میخواهیم یک دستگاه فیزیکی چاپگر را نام ببریم ، آن را "Printer" صدا میزنیم که این از نظر فنی چندان کار درستی نیست در ابتدا با چند اصطلاح آشنا میشویم چون در ادامه مقاله نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی HP از این اصطلاحات استفاده میکنیم :

• Print job - هر گونه اسناد و فایلی که برای چاپ ارسال میشود در Print job ذخیره میگردد که در ادامه پنجره ی آن را مشاهده میکنیم.

• Print device - به دستگاه فیزیک پرینتر یا همان چاپگر گفته میشود ،فرقی نمیکند پرینتر شخصی باشد ، و یا چاپگرهای کوچک و بزرگ در شبکه های مختلف.

• Print Queue - به صفی گفته میشود از فایلها یا سندها که برای پرینت در نظر گرفته میشوند.

• Print Port - به پورت یا همان درگاهی که چاپگر را به کامپیوتر متصل میکنند گفته میشود.

• Spool - زمانی که شما دستور چاپ یک سند را میدهید تک تک صفحات آن وارد حافظه موقت میشود و سپس چاپ میگردد که به آن Spool کردن نیز گفته میشود.

• Print driver - به زبان برقراری ارتباط سخت افزار با نرم افزاری که از روی CD و یا DVD درایور تهیه شده از طرف شرکت سازنده پرینتر نصبش میکنید گفته میشود.

 آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای HP 

برای نصب Printer در Run تایپ میکنیم control printers و بعد در پنجره باز شده راست کلیک کرده و Add printer را میزنیم به شکل زیر دقت کنید همونطور که در شکل مشاهده میکنید :

 

Add a local printer : برای نصب پرینتر (یک Device Printer)  که بر روی کامپیوتر خودتون نصب شده بکار میره. 

Add a network, wireless or Bluetooth printer : برای نصب Device Printer هایی که در شبکه وجود دارند و یا بصورت بلوتوث و با بیسیم هستند بکار میرود 

در اینجا ما چاپگر را به کامپیوتر خود متصل کردیم پس مورد اول یعنی Add a local printer را انتخاب میکنید 

همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید در مرحله بعد میتوانید دو انتخاب را بکنید ،

• Use an existing port : در آن میتوانید مشخص می کنید که پرینتر شما توسط چه پورتی متصل شده

• Create a new port : در آن یک پورت جدید تعریف کرده و چاپگر خود را توسط آن پورت معرفی میکنید

در اکثر پرینترهای در حال استفاده پورت USB استفاده میشود و یه جورایی عملا از هیچ کدوم از این دو مورد استفاده نمیشود پس همان مورد اول را نگه داشته و Next میکنیم . 

در پنجره بعدی لیستی از درایورهایی که از طرف ویندوز تا زمان انتشار آن تایید شده نشان داده میشود ، در سمت چپ برند پرینتر و در سمت راست مدل آن را مشخص میکنید. اگر ساخت پرینتر شما بعد از انتشار ورژن ویندوزتان باشد میتوانید دکمه Windows Update را بزنید و اگر CD یا DVD پرینتر را تهیه کرده اید میتوانید با زدن دکمه Have Disk… آن را به لیست اضافه و در نهایت معرفی کنید، در اینجا ما به عنوان مثال پرینتر HP و از نوع HP Color LaserJet CP4005 PCL6 انتخاب کرده ایم

 

را زده و در مرحله بعد هم یک نام برای Printer تعریف شده انتخاب میکنیم و باز هم Next میکنیم تا نصب پرینتر انجام شود. 

در مرحله بعد ، در صورت تمایل میتوانیم پرینتر مد نظر را به اشتراک بگذاریم، در حال حاضر چون از مبحث آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی  دور میشویم مورد اول را انتخاب کرده و Next میکنیم.

 

 و در پایان میتوانیم برای تست چاپگر نصب شده دکمه Print a test page را بزنیم تا یک صفحه برای چاپ کردن ارسال شود و در پایان Finish را میزنیم.

آموزش نحوه نصب و راه اندازی پرینترهای اچ پی 

  • امیر امیر

عنوان : شرط های حضور مهندسان در ترکیه و فعالیت های قانونی برای رشته های مهندسی در کانادا

جهت آشنایی و انجام امور مهاجرت به کانادا میتوانید مقالات این وبلاگ را مطالعه نمایید.

مهاجرت به نروژ یکی از پیشنهاد های ما به شماست تا این کشور را در لیست مقاصد خود قرار دهید.پیشنهاد ما به دلیل سطح رفاه اجتماعی بالا در این کشور است.همچنین در کنار این موضوع وجود ثبات اقتصادی باعث پیشرفت روز افزون نروژ شده است.برای مهاجرت به نروژ چند راه وجود دارد : اخذ اقامت نروژ از طریق تحصیل / اخذ اقامت از طریق ازدواج / اخذ اقامت نروژ از طریق کار.کشور های اسکاندیناوی یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت هستند. زیرا از حیث رفاه اجتماعی حرف اول را در بین کشور های دنیا می زنند.به همین دلیل است که ما مهاجرت به نروژ را به شما پیشنهاد می کنیم.

نروژ دارای خصوصیات خاصی می باشد که این کشور را از سایر کشورهای جهان متمایز می کند.چاه های غنی نفت، جاذبه های توریستی بی نظیر این کشور از جمله این خصوصیات است. که موارد ذکر شده در مطالب فوق باعث افزایش مهاجرت به نروژ می شود.این کشور شامل 19 استان و 448 شهرستان می‌باشد، بخشداری هر شهرستان در زبان نروژی کمدن نام دارد که موظف به اجرای قوانین و سروسامان دادن به زندگی مردم هستند. این کشور با توجه به وسعت بالای 300هزار مترمربعی جمعیتی در حدود چهارمیلیون و 380 هزار نفر دارد.امروزه نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود چرا که کشاورزی در این کشور از رونق بسیار بالایی برخوردار است و حتی یکی از بهترین و مرغوب‌ترین چاه‌های نفت دنیا را دارا می‌باشد که عده زیادی در پالایشگاه‌های نفت مشغول به کار هستند. میزان تحصیلات در نروژ، درآمد ماهانه، امید به زندگی، بهداشت و تغذیه منطبق بر استانداردهای سازمان ملل می‌باشد و این استانداردها کاملا رعایت شده است. امید به زندگی در بین مردم این کشور تا 79 سال هم افزایش یافته است و موجب شده مردم آینده روشنی را برای خود تصور کنند. پایتخت این کشور اسلو می‌باشد وطبق استانداردهای متعارف زندگی در رده اول می‌باشد.

قوانین مهاجرت به نروژ

در قوانین مهاجرتی گذشته کشور نروژ امکان این موضوع وجود داشت که شما قبل از بررسی پرونده مهاجرتتان بتوانید در کشور نروژ فعالیت شغلی انجام دهید اما با تصویب قوانین جدید این راه کار دیگر عملی نیست و قانون جدید جایگزین آن شده است.این قانون که مانند قوانین دیگر کشور های قاره سبز می باشد به این صورت است که شما باید برای پیدا کردن شغل به یک فرد به عنوان کارفرما برای پیشنهاد شغل در ارتباط باشید.به این شکل که کارفرمایی که قصد استخدام نیروی کار را دارد،ابتدا باید شغل را به مدت ۳ ماه در کشور نروژو سپس ۳ ماه در کشورهای اطراف نروژ آگهی کند،اگر هیچ کس پیدا نشد که این شغل را بپذیرد میتواند این شغل را به شما که در کشور دیگری برای مثال استرالیا هستید پیشنهاد دهد که یک همچین مساله ای تقریبا غیر ممکن خو اهد بود .شما برای اینکه بتوانید در کشور نروژ کار کنید(به عنوان یک فرد خارجی)نیاز به مجوز کار در نروژ خو اهید داشت و این مجوز تنها با داشتن یک دعوت نامه کاری از سوی یک کارفرما صورت می گیرد. که این کار ساده نیست به این دلیل که آن شغل را هیچ شهروند نروژی،هیچ شهروند خارجی_نروژی که پاس نروژی دارد،هیچ عضو اتحادیه اروپا،هیچ پناهنده ای که مجوز کار دارد،هیچ دانشجویی که درسش تمام شده و مجوز پیدا کردن کار دارد نباشد که این شغل را بپذیرد کار فرما مجاز است این دعوت نامه را برای شما بفرستد.تحصیل در نروژ در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام می شود که بیشتر از دویست دوره در دوره ی فوق لیسانس به زبان انگلیسی برگزار می گردد و نیز تعداد بسیاری از دانشگاه های نروژ مقطع لیسانس را به زبان انگلیسی برگزار می کنند. کلیه ی موسسات و کالج ها و دانشگاه ها در مناطق نروژ درخواست مهاجرت برای تحصیل در نروژ را می پذیرند.

کلیه ی دوره های تحصیلی در کشور نروژ برای مهاجران بین المللی رایگان می باشد. شروع دوره ها از اواسط آگوست و پایان آن در اواسط ژوئن است. در نروژ مدت زمان دوره های تحصیلات تکمیلی به این گونه می باشد که در آن طول دوره ی لیسانس 3 سال و طول دوره ی فوق لیسانس 2 سال و طول دوره دکترا 3 سال است که شهریه هر ترم بین 300 تا 600 کرون می باشد.( واحد پول نروژ یورو نیست)در کشورنروژ دوره های تحصیلات تکمیلی به جزدوره های خاص و حرفه ای ، به صورت رایگان صورت می گیرد. تحصیلات در مقطع فوق لیسانس باید حداقل 1.5 سال در رابطه با رشته ی مرتبط باشد.( یعنی در رابطه با رشته ی لیسانس) و برای تحصیل در نروژ در این مقطع معمولا دوره ی لیسانس باید به پایان رسیده باشد.در مقطع لیسانس رشته های هنر، زیست شناسی، مدیریت، بازیگری ، MBA، مدیریت کشتی و......نیزارائه می شود. در برخی از دانشگاه ها، امکان پذیرش درسایر رشته های نظیر مهندسی پزشکی، داروسازی و روان شناسی و رشته های دیگر میباشد.

هزینه های تحصیل در نروژ

هزینه روزانه برای زندگی در نروژ برای فردی که قصد تحصیل در نروژ را دارد, در طول یک ترم, توسط سازمان دولتی این کشور به صورت رسمی اعلام شده است که در حدود 8700 کرون یا معادل 1100 یورو در طول ماه است.

کتاب و نوشت افزار : 860 کرون

حمل و نقل : 450 کرون

هزینه مسکن : 3100 کرون

سایر هزینه ها که شامل لباس،تلفن و تفریح : 1600 کرون

خورد و خوراک : 2550 کرون

شما می توانید مقالات بیشتری در ارتباط با مهاجرت به استرالیا در سایت ما مطالعه نمایید.

 مهاجرت به اسپانیا , مهاجرت به نروژ ,  مهاجرت به فرانسه

  • امیر امیر